Pobierz bezpłatny ebook Zarządzanie zwrotami gwarancyjnymi w Automotive
W branży automotive klienci coraz większą wagę zwracają na obszar gwarancji, ponieważ generuje on bardzo duże wymierne szkody w postaci kampanii nawrotowych jak i utratę reputacji.
Z tego powodu ważne jest odpowiednie przygotowanie personelu, który będzie zarządzał tym obszarem w przedsiębiorstwie.
Zarządzanie zwrotami gwarancyjnymi w automotive – agenda szkolenia:
1) Wymagania IATF w odniesieniu do zwrotów gwarancyjnych:
- 8.5.5.1 Informacje zwrotne z serwisu
- 9.3.2.1 Dane wejściowe do przeglądu zarządzania – uzupełnienie
- 9.1.2.1 Zadowolenie klienta – uzupełnienie
- 10.2.5 Systemy zarządzania gwarancjami
- 10.2.6 Reklamacje klienta i analiza zwrotów z rynku
2) Wytyczne dla zwrotów gwarancyjnych w odniesieniu do wymagań specyficznych klientów (CSR) wraz z przykładami danych IPTV:
- Stellantis-FCA – CQI-14 Automotive Warranty Management
- General Motors
- Ford
- VW – No Trouble Found (NTF) w odniesieniu do Field Failure Analysis (VDA FFA)
- BMW:
- przykład IPTV
- Opis procedury GS95004:2018
- Zarządzanie zwrotami w systemie Supplier Warranty Status
3) Podstawowe pojęcia:
- IPTV – Incidents Per Thousand Vehicles (R/1000, C1000)
- Technical Factor wraz z case study
- No Trouble Found
- MiS – Months in Service
4) Daimler – wymagania gwarancyjne:
- Mercedes-Benz Special Terms
- MBN 10448 – Field Failure Analysis
5) Działania prewencyjne klienta oraz organizacji:
- Testy niezawodnościowe
- Quality Tracking
- Testy przeprowadzane przez klientów wewnętrznych
- Wizyty w lokalizacjach klienta odnośnie przeprowadzania szkoleń produktowych, przemieszczania komponentów oraz line walk
6) Sposoby współpracy z klientami odnośnie przeprowadzania analiz dla zwrotów gwarancyjnych:
- Pozyskiwanie informacji z organizacji odnośnie ustalonych okresów gwarancyjnych (przebieg, miesiące użytkowania).
- Definiowanie Technical Factor oraz przepływu sztuk z sieci gwarancyjnej
- Czynności do przeprowadzenia przez dilera przed odesłaniem sztuki
- Sposoby raportowania wyników analizy do klientów (pie chart, occurance chart ect)
- Metody statystyczne przy definiowaniu analizy ryzyka (Weibull); praktyczne przedstawienie na podstawie oprogramowania Minitab.
- Metody statystyczne przy definiowaniu analizy ryzyka- ppm’s (wraz z case study).
7) Najlepsze praktyki:
- Weryfikacja danych przesyłanych przez klientów
- Rozliczanie faktur (Stellantis-FCA)
- Działalność: Flying Doctor / Man in the Van
- Informacja zwrotna do rezydentów w zakładach produkcyjnych oraz ich wykorzystanie przy współpracy z jakością zakładów klienta
Prześlij zgłoszenie
Program szkolenia
Automotive Quality Solutions
Dzięki praktycznemu szkoleniu:
- będziesz wiedzieć jak rozpocząć taktyczną współpracę z klientem w odniesieniu do zarządzania zwrotami gwarancyjnymi
- poznasz strategie od kogo w organizacji uzyskać informacje, które będą wykorzystywane podczas współpracy z klientem
- zrozumiesz jak rozpocząć działalność wewnątrz organizacji odnośnie definiowania poprawnego przepływy zwrotami gwarancyjnymi i wsparcia stacji dilerskich
- nauczysz się praktycznych metod prezentowania danych do klienta
- dowiesz się jak dane z obszaru gwarancyjnego mogą być wykorzystane do budowania relacji z zakładami klienta do których są wysyłane części na pierwszy montaż
Szkolenie przeprowadza wieloletni aktywny ekspert i praktyk.
Automotive Quality Solutions
Korzyści dla przedsiębiorstwa:
- Redukcja kosztów związanych z gwarancją w organizacji
- Pozytywny wpływ na budowanie długoterminowych relacji z klientem w odniesieniu do zarządzania zwrotami gwarancyjnymi
- Lesson Learned z działań podjętych po zgłoszeniach gwarancyjnych, uwzględnione przy kwotowaniu nowych projektów
Automotive Quality Solutions
Czas trwania / cena
Czas trwania:
2 dni
Cena:
Szkolenia wewnętrzne: proszę o kontakt z biurem
Szkolenia otwarte: 1990 zł zł netto / 2447,7 zł brutto
Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.
Daty szkoleń otwartych:
03.03.-04.03.2025 – szkolenie online
Cena obejmuje:
- Uczestnictwo w szkoleniu
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat
- Jako jedyni na rynku oferujemy 12 miesięcy bezpłatnych konsultacji dla uczestników po realizacji szkolenia