Szkolenie Kaizen – agenda:
1. Wymagania Audytu Procesu oraz druku audytowego PPAP w odniesieniu do Kaizen
2. Definiowanie Problemu: 5W + 1H
- bazowanie na faktach
- właściwe opisywanie problemu
- typowe błędy popełnianie przez zespół
- ćwiczenie grupowe
3. Działania korygujące ICA (Inermim Corrective Acrions)
- ocena skuteczności w kontekście bezpieczeństwa klienta
- przykłady działań jakie można podjąć w zakładzie oraz w lokalizacji klienta
- ćwiczenie grupowe
2. Definiowanie Problemu: 5W + 1H
3. Działania korygujące ICA (Inermim Corrective Acrions)
4. Analiza przyczyn źródłowych:
- 4M – Ishikawa
- ćwiczenie grupowe
- 5 x Why
- prawidłowe przechodzenie do kolejnych pytań
- ćwiczenie grupowe
- formy dokumentowania
5. Działania dla 4M-Man:
- TWTTP – The Way To Teach The People – certyfikacja kompetencji operatora
- HERCA – Human Error – Root Cause Analysis – dochodzenie do przyczyny źródłowej
- ćwiczenie grupowe
6. 5 pytań dla 0 defektów (method, man, material, machine)
7. Wprowadzenie działań korygujących (PCA – Permanent Corrective Actions) oraz ich walidacja
8. Przykłady Standard Kaizens
9. Warsztaty na podstawie problemu (możliwe także na podstawie problemu przedstawionego przez firmę zamawiającą szkolenie).
Adresaci szkolenia:
- Osoby odpowiedzialne za jakość, pracownicy działu jakości,
- Inżynierowie jakości klienta,
- Przedstawiciele jakości klienta zewnętrznego,
Data szkolenia otwartego:
03-04.07.2023 – otwarte szkolenie online
Prześlij zgłoszenie
Program szkolenia
Automotive Quality Solutions
Uczestnik nauczy się:
- jak udokumentować działania w raporcie Kaizen
- jakie są zasady budowania zespołu
- jak w trakcie przeprowadzania analizy rozróżnić symptom od przyczyny źródłowej
- jakie są praktyki twórczego rozpoznawania przyczyn niezgodności
- w jaki sposób wprowadzać działania prewencyjne, w celu zapobiegnięcia ponownego wystąpienia problemu jakościowego
- na praktycznych case studies jak postępować w poszczególnych krokach wg. metodologii Kaizen
- w jaki sposób prawidłowo opisywać problem unikając przechodzenia do konkluzji w jakiś sposób prawidłowo ocenić skuteczność podjętych działań tymczasowych (ICA – Interim Containment Actions) oraz działań definitywnych (PCA – Permanent Corrective Actions)
Automotive Quality Solutions
Czas trwania / cena
Czas trwania:
2 dzień (po 7 godzin)
Cena:
1300 zł netto / 1599 zł brutto
Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad) – nie dot. szkoleń w formie online
- materiały szkoleniowe
- certyfikat
- bufet kawowy – nie dot. szkoleń w formie online
- 12 miesięcy bezpłatnych konsultacji dla uczestników szkolenia
Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania – nie dot. szkoleń w formie online.
Korzyści dla przedsiębiorstwa:
• Praktyczna znajomość wymagań dotyczących Kaizen, która będzie miała pozytywny wpływ na budowanie długofalowych relacji z przedstawicielem klienta oraz działem jakości wejściowej zakładów do których dostarczane są części samochodowe
• Prawidłowe dojście do przyczyny źródłowej, których symptomem jest błąd operatora poprzez zastosowanie formularza do analizy błędów ludzkich (TWTTP oraz HERCA)
• Zrozumienie przyczyn błędów ludzkich: Szkolenie zapewnia dogłębną wiedzę na temat różnych czynników wpływających na błędy ludzkie oraz pomaga zrozumieć ich przyczynę źródłową. Pozwala to na skuteczne identyfikowanie i eliminowanie przyczyn błędów w miejscu pracy.
• Poprawa jakości i bezpieczeństwa pracy: Dzięki zdobytym umiejętnościom w zakresie analizy przyczyn błędów ludzkich, uczestnicy są w stanie wprowadzać skuteczne działania korygujące, co prowadzi do poprawy jakości pracy oraz zwiększenia bezpieczeństwa w miejscu pracy.
• Efektywna strategia zarządzania błędami: Szkolenie dostarcza uczestnikom praktycznych narzędzi i technik, które umożliwiają skuteczne zarządzanie błędami ludzkimi w organizacji. Dzięki temu możliwe staje się wprowadzanie odpowiednich środków zapobiegawczych i doskonalenie procesów pracy.
• Poprawa współpracy i komunikacji: TTWTP i HERCA promuje otwartość, współpracę i wzajemne zrozumienie w miejscu pracy. Uczestnictwo w szkoleniu umożliwia nawiązywanie pozytywnych relacji oraz efektywną komunikację pomiędzy członkami zespołu, co przyczynia się do lepszej współpracy i osiągania wspólnych celów.
Zapraszamy także do zapoznania się z artykułem Kaizen, czyli jak małymi krokami osiągnąć sukces