BMW CSR szkolenie

– Zarządzanie Specyficznymi Wymaganiami Klienta BMW Group w odniesieniu do IATF i VDA

 

Szkolenie BMW CSR prowadzi doświadczony praktyk i wdrożeniowiec, który od kilkunastu lat aktywnie współpracuje z BMW, wspierając dostawców w spełnianiu wymagań tego klienta. Dzięki jego wieloletniemu doświadczeniu uczestnicy otrzymają nie tylko szczegółową wiedzę na temat wymagań BMW CSR, ale także praktyczne wskazówki dotyczące ich wdrażania oraz skutecznego przechodzenia audytów.

BMW CSR szkolenie

Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW, jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16949:2016 oraz wymaganiami VDA

Agenda

1) Wprowadzenie do wymagań BMW Group w odniesieniu do standardu IATF 16949:2016 oraz VDA

  • Wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016
  • „Lastenheft” jako podstawowa specyfikacja techniczna – dlaczego warto dokładnie ją zweryfikować?
  • LSV – Macierz odpowiedzialności, ważność dokumentu i jego konsekwencje

2) Zarządzanie projektem:

  • Przegląd mapy procesów QMT
  • Charakterystyka kamieni milowych klienta w oparciu o wymaganie ABC Flyer
    (od fazy BBG do produkcji seryjnej)
  • Wymagania jakościowe dla poszczególnych faz zabudowy
  • Dodatkowe wymagania dla poszczególnych faz zabudowy

3) Statystyczna kontrola procesu w oparciu o GS 98000 (VDA 5):

  • Podstawowe informacje dotyczące zdolności procesu (Cm/Cmk, Pp/Ppk, Cp/Cpk)
  • Podstawowe informacje dotyczące analizy systemów pomiarowych (MSA/R&R)

4) PPA na portalu klienta BMW wg wymagań VDA 2

  • Uzgodnienie wymagań dokumentacyjnych (PPA Agreement)
  • Charakterystyka dokumentacji wymaganej dla PPA
  • Udostępnianie danych wrażliwych
  • System IPQ – kroki PPA, struktura systemu, ładowanie dokumentacji

5) Zarządzanie reklamacjami na platformie qWin:

  • Wyszukiwanie raportów reklamacyjnych oraz przegląd ich treści
  • Eliminowanie problemów jakościowych wg standardu GS 95015
  • Metodologia tworzenia raportów 8D oraz podejście klienta dot. ich oceny
  • Moduł Self-Notification w systemie qWin

6) Omówienie dokumentacji klienta:

  • GS 90017 – Zapewnienie niezawodności produktu
  • GS 91008 – FMK
  • GS 91001/2/4 – Znakowanie produktów

7) Charakterystyki specjalne oraz ich oznaczanie wg GS 91011:

  • Różnice i znaczenie poszczególnych charakterystyk
  • Jak przenieść charakterystyki klienta do realiów Twojej organizacji

8) BMW – Ocena dostawców poprzez aplikację LPKM NEXT

9) Ogólne informacje dot. portalu BMW:

  • Wymiana oraz zarządzanie danymi Twojej organizacji na portalu
  • Wyszukiwanie specyfikacji BMW na portalu TEREG

10) Rekwalifikacja produktu i procesu wg wymagań GS 90018-1 / 2:

  • Planowanie oraz wykonanie rekwalifikacji
  • Przegląd checklisty do rekwalifikacji
  • Realizacja rekwalifikacji w systemie IPQ

11) PCS – Process Series – Odbiór procesu wg BMW:

  • Przygotowanie do PCS
  • Weryfikacja specyfikacji GS 98001 dla PCS
  • Typy PCS
  • Samoocena zgodnie z checklistą w systemie IPQ

12) Zarządzanie gwarancjami wg. GS95004

  • Różnice wymagań GS do VDA FFA
  • Znaczenie prawidłowo wykonywanych analiz części gwarancyjnych
  • Strategie negocjacji z klientem Technical Factor

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się :

  • w jaki sposób skutecznie realizować proces odpowiedzi na reklamacje z uzupełnieniem 8D dla oceny dziesięciopunktowej
  • w jakie sposób interpretować i wyszukiwać dane z oceny jaka prowadzi dla dostawcy Grupa BMW
  • uzupełniać platformę z dokumentacją PPA
  • wyszukiwać specyfikacje techniczne BMW oraz archiwizować dokument
  • jak interpretować fazy projektu dla BMW

Automotive Quality Solutions

Korzyści dla przedsiębiorstwa:

  • poznanie specyficznych wymagań BMW na każdym etapie projektu i jak je interpretuje i ocenia ich spełnienie Grupa BMW
  • poprawna interpretacja wymagań w zakresie audytowania, kwalifikowania dostawców przez BMW
  • jak skutecznie stosować kluczowe wymagania dla dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie BMW
  • zrozumienie jakie jest podejście BMW do zarządzania jakością oraz sterowania jakością w projektach co przekłada się na pozytywne budowanie długofalowych relacji z klientem

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)

 

Data szkolenia:

19.05-20.05.2025 – otwarte szkolenie online

 

Cena:

Szkolenie otwarte:

– 1990,00 zł netto / 2447,7 zł brutto. Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu

Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat

BMW CSR szkolenie