Metodologia 8D – Agenda szkolenia:
1) Kontrola i prewencja. Działania korygujące i zapobiegawcze – różnice i podobieństwa
2) Osiem kroków analizy 8D:
D0 – Przygotowanie:
- Kryteria wstępnej ewaluacji problemu
- Emergency Response Actions (ERA) – kiedy stosujemy oraz jakie informacje są potrzebne w celu jego walidacji
- Studium przypadku
D1 – Powołanie zespołu (zalecany skład zespołu i zadania członków zespołu)
- zalecany skład zespołu
- zadania
- metodyka prowadzenia spotkań
- Studium przypadku
D2 – Opis problemu (wykorzystanie faktów)
D3 – Tymczasowe działania korekcyjne (zapewnienie skuteczności w kontekście bezpieczeństwa klienta)
- ocena skuteczności w kontekście bezpieczeństwa klienta
- przykłady działań jakie można podjąć w zakładzie oraz w lokalizacji klienta
D4 – Definiowanie przyczyny problemu (reklamacji) – przegląd narzędzi i form dokumentowania:
- przegląd narzędzi i form dokumentowania
D5 – Wybór i zaplanowanie działań korygujących
D6 – Wprowadzenie działań i ocena skuteczności
D7 – Działania zapobiegawcze:
- Przykłady dokumentów, które muszą być zaktualizowane po reklamacji
- Różnica między Read Across a Lesson Learned
D8 – Zakończenie, pogratulowanie zespołowi
3) Opis poszukiwania przyczyn niezgodności
4) Dokumentowanie podjętych działań
5) Narzędzia do inicjowania działań korygujących i zapobiegawczych
- Burza mózgów
- Diagram Ishikawy:
- “Daczego problem wystąpił” (“Why Happened”)
- “Dlaczego nie został wykryty” (“Why Undetected”)
- 5 Why / 5 x Dlaczego
- Prawidłowe przechodzenie do kolejnych pytań
- Studium Przypadku
- Analiza 5W-2H oraz „Is / Is Not”
- Właściwe opisywanie problemu
- Typowe błędy popełnianie przez zespół
- Studium przypadku
6) Rozwiązywanie problemów grupowych:
- Budowanie zespołu interdyscyplinarnego
- Komunikacja w zespole
- Grupowe poszukiwanie przyczyn niezgodności
Prześlij zgłoszenie
Program szkolenia
Automotive Quality Solutions
Uczestnik nauczy się :
- jak udokumentować działania w raporcie 8D
- jakie są zasady budowania zespołu
- jak w trakcie przeprowadzania analizy rozróżnić symptom od przyczyny źródłowej
- jakie są praktyki twórczego rozpoznawania przyczyn niezgodności
- w jaki sposób wprowadzać działania prewencyjne (sekcja D7), w celu zapobiegnięcia ponownego wystąpienia problemu jakościowego
- na praktycznych case studies jak postępować w poszczególnych krokach wg. metodologii 8D
- w jaki sposób prawidłowo opisywać problem unikając przechodzenia do konkluzji
- w jaki sposób prawidłowo ocenić skuteczność podjętych działań tymczasowych (ICA – Interim Containment Actions) oraz działań definitywnych (PCA – Permanent Corrective Actions)
- Kiedy wdrażać działania na zagrożenie (ERA – Emergency Response Actions)
Automotive Quality Solutions
Czas trwania / cena
1 dzień (8 godzin)
Daty szkoleń otwartych:
4.03.2025 – szkolenie otwarte online
Cena:
– Szkolenia otwarte: 1150 zł netto / 1414,5 zł brutto. Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.
Szkolenie Metodologia 8D Problem Solving dostępne jest także w formie nagrań video z 12 miesięcznym dostępem do materiałów!
Cena zawiera:
- Materiały szkoleniowe
- Wydanie certyfikatu
- Uczestnictwo w szkoleniu
- 12 miesięcy bezpłatnych konsultacji
Zapraszamy też do bezpłatnego pobrania ebooka 8D Problem Solving w pracy Inżyniera Automotive